Що це?
Електронний квиток - це автоматизована система оплати за проїзд. Вартість проїзду фіксована на рівні 2 гривень всіма міськими маршрутами (нумерація до 100) всіх видів громадського транспорту (трамвай, тролейбус, автобус, маршрутка) протягом 2 годин.Згідно концепції існуватиме 5 видів оплати за проїзд. Ви можете обрати найбільш зручний і дешевий для Вас варіант.
- Одноразовий квиток - документ, що підтверджує право на проїзд певної кількості пасажирів з вказаним часом придбання. Може купуватися на зупинках в терміналах продажу квитків і поповнення карток (скорочено ТПК) і в салоні транспортного засобу у водія.
- Вартість у водія для кожного пасажира більша від стандартного тарифу.
- Проїзний - це картка з відповідним захистом, яка підтверджує право проїзду 1 пасажира в період дії даного проїзного. (1 день, 1 тиждень, 10 днів, 1 місяць, 1 квартал, 1 рік).
- Картка - це смарт-катка, яка містить інформацію про кількість внесених на її рахунок грошей і не дає право на проїзд. Картку можна поповнювати з мобільного телефону, в ТПК (безкоштовно) а також в терміналах продажу послуг. Для отримання документу, який підтверджує право пасажира на проїзд, необхідно пройти валідацію - в кожному ТЗ встановлений пристрій валідатор, який зчитує інформацію з картки, списує необхідну суму (кількість пасажирів * тариф 2 гривні) і друкує талон з часом і кількістю пасажирів.
- З мобільного телефону - безкоштовне смс на номер ХХХ (якщо кількість пасажирів більша ніж 1 - необхідно просто вказати їх кількість числом у СМС), відбувається списання з рахунку потрібної суми (кількість пасажирів * тариф 4 гривні) і приходить СМС з часом оплати і кількістю пасажирів.
- З пільгової картки: аналогічно п.3 (звичайна картка), з різницею, що оплата може проводитися лише за 1 пасажира - власника картки, на картці є дані власника і фотографія.
- Щодо пасажира, який має право на пільговий проїзд, але не має при собі в наявності своєї картки на підтвердження цього права, діють загальні правила оплати за проїзд.
Для чого? Які позитиви від впровадження квитка?
- Пасажири оплачують проїзд, а перевізник отримує виручку без участі людей (не враховуючи персоналу на підтримання функціонування системи - ХХ осіб)
- Забезпечується повнота збору оплати за проїзд.
- Спрощується право контролю на пільговий проїзд.
- Уникнення зловживань при реалізації квитків, а також можливості підробки квитків.
- Автоматизований збір і облік об'єктивних даних щодо продажу права на проїзд, здійснення поїздок і контролю за сплатою за проїзд.
- Кількість пасажирів за напрямами, сезонами, часом дня, маршрутом, кількість пільгових пасажирів.
- Виведення з тіні неоподаткованої виручки перевізників (згідно досвіду провідних європейських міст 30%).
- Збільшення податкових відрахувань з доходів перевізників до місцевого бюджету.
- Інвестиції в оновлення парку транспортних засобів.
- Можливість застосування знижок при купівлі великих кількостей поїздок.
Що необхідно зробити для впровадження квитка? Як відбудеться впровадження?
Бє-бє-бє.Буде коштувати ХХХ грошей, впровадження протягом ХХ місяців, перехід на систему в оплаті впродовж ХХ днів, з виручки перевізника забирається ХХ,ХХ% на ослуговування системи.
Скільки буде коштувати проїзд?
Заздалегідь підготовленому пасажиру пересування містом на протязі 2 годин коштуватиме не більше 2 гривень, а то й менше, у випадку користування знижками. Підготовка - це наявність у пасажира пільгової картки з поїздками на ній, наявність картки з необхідною кількістю грошей (кількість пасажирів * тариф 2 грн), наявність одноразового квитка (лише якщо на зупинці або поблизу зупинки є ТПК), наявність проїзного на даний період часу.
Як треба буде користуватися? Як буде відбуватися проїзд?
Сідаєте в транспортний засіб. При собі необхідно буде мати картку з кількістю грошей, достатньою для поїздки (загальна категорія), чи з кількістю поїздок (пільгова категорія), або проїзну картку на даний період, або одноразовий квиток.Одноразовий квиток чи проїзний вже є підтвердження оплати про проїзд (на одноразовому квитку є дата і час оплати, а проїзний діє певний вказаний період).
Якщо у Вас картка, то вставляєте її в валідатор і роздруковуєте талон (залежить від вибраної системи, часто достатньо просто піднести картку до валідтора, без роздруку будь-чого), який підтверджує, що ви оплатили проїзд. Необхідна сума грошей списується з Вашого рахунку. З талоном Ви маєте право подальшого безоплатного користування будь-яким видом громадського транспорту (трамвай, тролейбус, автобус, маршрутка) міських маршрутів (нумерація до 100) протягом Х (2?) годин.
Також є можливість оплати з мобільного телефону - надсилаєте безкоштовне СМС на номер ХХХ і з Вашого рахунок списується необхідна сума. При списанні Вам на телефон приходить відповідь.
Талон зберігаєте до кінця проїзду, при потребі пред'являєте його контролерові (або проїзний, одноразовий квиток чи смс з часом посадки).
Де і як придбати проїзний документ? Скільки це буде коштувати? Які моделі оплати можливі для пасажира?Виберіть для себе найзручнішу і найдешевшу схему оплати за проїзд.
Категорія
Технологія
|
Загальна категорія
пасажирів
|
Пільгова категорія
пасажирів
|
Отримання картки, одноразового квитка чи проїзного
| ||
ТзОВ "Леокард"
|
+ пільгова картка
| |
Пункт продажу квитків (там, де зараз квитки "Львівелектротрансу")
|
+ одноразовий квиток, картка, прїозний
| |
Термінали отримання оплати за послуги
| ||
Електронні автомати на зупинках (кінцеві зупинки, трансферні зупинки, пункти пересадок)
|
+ одноразовий квиток
| |
В салоні
|
+ одноразовий квиток
| |
З мобільного телефону
|
+ одноразовий квиток
| |
Поповнення карток
| ||
Леокард
| ||
Пункт продажу квитків (там, де зараз квитки "Львівелектротрансу")
| ||
Термінали отримання оплати за послуги
|
+
| |
Електронні автомати на зупинках (кінцеві зупинки, трансферні зупинки, пункти пересадок)
|
+
| |
В салоні
| ||
З мобільного телефону
|
+
| |
Здійснення оплати
| ||
Одноразовитй проїзд
|
+
| |
Проїзний
|
+
| |
Картка
|
+
|
+
|
Мобільний телефон
|
+
| |
Здійснення контролю
| ||
Одноразовий квиток
|
+
| |
Проїзний
|
+
| |
Талон з валідатора
|
+
|
+
|
Мобільний телефон
|
+
| |
Вартість отримання документів
| ||
Одноразовий
|
0
|
0
|
Проїзний
|
0
|
0
|
Картка (це вартість за виготовлення, картку можна будь-який момент повернути у пункт
продажу, залишок з рахунку повертається пасажиру готівкою.)
|
10
|
10
|
Вартість оплати
| ||
Одноразовий
|
2 (3 якщо в салоні ТЗ)
| |
Проїзний
|
не більше 2 гривень (можливі знижки)
| |
Картка
|
не більше 2 гривень (можливі знижки)
|
1 поїздка з ліміту картки
|
Мобільний телефон (одноразовий проїзд)
|
4
|
Знижки
| |||
Проїзний
|
Вартість
|
Кількість поїздок згідно тарифу 2
|
Кількість поїздок на 1 день
згідно тарифу 2 грн
|
1 день
|
10
|
5
|
5
|
1 тиждень
|
60
|
30
|
4,3
|
10 днів
|
80
|
40
|
4
|
1 місяць
|
200
|
100
|
3,3
|
3 місяці
|
500
|
250
|
2,8
|
1 рік
|
1500
|
750
|
2,1
|
Картка (Вартість поповнення згідно тарифів операторів автоматів, на зупинках - безкоштовно)
| ||
Сума поповнення
|
Сума на рахунок
|
Додаткова кількість поїздок
|
0-21
|
Сума
| |
22-51
|
Сума + 2
|
1
|
52-81
|
Сума + 4
|
2
|
82-101
|
Сума + 8
|
4
|
102-201
|
Сума + 16
|
8
|
202 - 401
|
Сума + 32
|
16
|
402-601
|
Сума + 60
|
30
|
602-801
|
Сума + 120
|
60
|
від 802
|
Сума + 240
|
120
|
P.S. Для розрахунку най економнішого варіанту розрахуйте найвигіднішу для Вас схему на сайті.
Які недоліки від впровадження можуть бути? Як боротися з недоліками?
- витрати на обслуговування системи – розмір доходів, виведених з тіні є набагато більший, ніж витрати на обслуговування системи (тут будуть схеми, діаграми, таблиці і цифри, згідно досліджень і аудитів, Ерст & Янг і т.д.).
- безквитковий проїзд можливий – контролери (в т.ч. і ті, які зараз є в штаті «Львівелектротрансу»).
Що це дасть пасажиру?
- Пасажир сам вибирає якою схемою оплати за проїзд він буде користуватися.
- Карткою може користуватися кілька пасажирів (наприклад, ваші друзі чи знайомі).
- Можливість заощадити на проїзді в громадському транспорті при купівлі проїзних квитків і поповнення карток на велику суму.
- Єдність всієї мережі громадського транспорту м. Львова: тепер пасажир має змогу вибирати яким видом транспорту, яким маршрутом, зі скількома пересадками добиратися до пункту призначення за ту ж ціну, як і зараз.
- Пасажир впевнений, що кошти надійдуть в бюджет, а рухомий склад буде оновлюватися і збільшуватися.
- Також є можливість заощадити, якщо у Вас є короткотривалі справи у пункті призначення чи по дорозі. Ви сплачуєте за фіксований час поїздки.
Автор: ALittleBitKuku
Від автора: Всі цифри і конкретні факти - моє припущення як би могло і мало би бути. Можливі неточності. На рахунок пільг - потрібно уточнити, наскільки я розумію, може бути 2 види пільг - безкоштовний проїзд і 50% оплата + як нараховувати: певну суму грошей, певну кількість поїздок чи якось інакше.
Немає коментарів:
Дописати коментар